Donderdag 13 Februarie 2014

Maroelas - Colyn kook Maroela Konfyt en Jellie

Die Laeveld is lekker nat en as dit nie reën nie dan braai ons uit. Maar nouja dis maar die Laeveld. Februarie is dan ook Maroela tyd in die Laeveld, dit begin al hier in Januarie maar dis eers einde Januarie en begin Februarie wat die Maroelas regtig begin val.

Maroela Konfyt en Jellie
Ek het 'n paar Maroela bome hier in my tuin en 'n klompie op my grond. As jy deur die tuin stap dan ruik jy die Maroelas ... 'n reuk wat ek nie kan beskryf nie maar as jy hom ken dan sal jy dit nooit vergeet nie. Ok saam met die Maroelas kom die blêddie muggies ook ... duisende van hulle en ons hou die tuin skoon want anders dra die goedjies jou weg.

Elke jaar sien ek die Maroelas val en elke jaar neem ek my voor dat ons iets daarmee moet doen ... en elke jaar eet ek van dit. Eet is seker nou bietjie oordrewe want eintlik suig jy maar die sap uit die skil uit en dan sit jy vir ure met die vesel pit in jou mond.

Hierdie jaar het ek net eenvoudig besluit dat ek die vrugte moet benut. Ek gaan lees toe so bietjie en by Lekker Resepte vir die Jongergeslag kry ek toe die aanwysings.

Ek kommandeer die troepe op en gou gou toe word ek gepresenteer met 'n plastiek sak vol van die vruggies. Nou weet ek nie of dit uit kennis of blote geluk is nie maar die insamelaar het het 'n wye verskeidenheid vrugte ... baie rypes maar ook 'n goeie deel minder ryp vrugte in die sak. Ek is beindruk, vir een keer het halfmas instruksies tog 'n goeie gevolg gehad want ek wou nog verduidelik wat ek soek toe lui my foon en toe ek klaar is met die oproep toe is die man al weg.

Nouja ... soos ek sê, ek was gelukkig ... die mengsel was reg. Blykbaar moet jy so gedeelte minder ryp vrugte in die mengsel hê om 'n sukses van die storie te maak. Ek staan by die buite wasbak en spoel die vrugte af, maak seker daar is nie sand, gras of gediertes in die mengsel nie.

Ek gaan nie die resep in besonderhede verduidelik nie, dit kan jy gaan lees as jy die taak gaan aanpak. Ek gaan jou net vertel van die dinge wat ek gedoen het wat my aandag getrek het.

Die reeks resepte waarna ek verwys is handig want jy begin met die Maroelas ... kry jou jellie en daarna jou konfyt. Alles uit dieselfde oorspronklike maroelas uit.

Maroelas in die pot
Eerste stap is om die maroelas te kook sodat jy die sap kan uitkry. Ek sny elke maroela met 'n mes so halfpad om die skil. Gooi dit in die pot en bedek met koue water. Toe sit ek dit op die stoof op 'n medium vlam en laat hulle maar ordentlik kennis maak met mekaar. Ek het myne so vir 3 ure en nog 'n bietjie stadig laat kook met die deksel op ... my vermoede was dat jy nie teveel water wil laat verdamp nie en die maroela moes tyd gee om ordentlik uit te kook.

Waterige Maroela sap
Volgende gooi ek die spul deur 'n sif. en die vaal water mengsel gaan terug pot toe. Ek het dit in 'n ander pot gegooi en die maroelas terug in die oorspronklike pot gegooi en laat staan om koud te word.





Maroelas vir die konfyt
Die groot rede hoekom ek die maroelas laat afkoel het was om die pitte uit te haal. Nou kyk die was eintlik maar 'n morsige storie. Ek het elke maroela pap gedruk sodat die pit uitkom en dan het ek die maroela pit so deur my vuis laat glip om al die moes af te kry. Dit het my nogal 'n tydjie geneem.





By die eerste maroela wat ek so verpulp het, het Poppie net een kyk gegee ... geril tot in haar hakke en verdwyn kamer toe. My Poppie like niks van met haar hande in sulke papperye in nie en die blote aanskouing van dit gee haar die horries. Maar nouja ... ek ken haar so en dis seker een van die redes hoekom ek die meeste kook in ons huis want jy kannie 'n goeie kok wees as jy nie jou hande wil gebruik nie.


Maroela skille en moes
Ek gooi elke pit in 'n bak soos ek aangaan en die pitte is mylmerkers van my vordering. Bykans 3 kilos maroelas het 'n helse klomp pitte in. Laaste een gaan in die bak in en nou sit ek met a pot vol skille en moes. Nie baie ooglik nie. Volgende stap sou Poppie laat flou word het dink ek ... ek werk deur die pappery met my hand en breek al die skille in kleiner stukke. Dit ge my ook die kans om seker te maak al die pitte is uit.

Volgende stap weeg ek die klomp skille en gooi 50% suiker by, 'n ordentlike skoot suurlemoensap en toe terug stoof toe.

Die afgegooide water word ook 50% suiker bygegooi en twee eetlepels suurlemoensap. Ek gebruik sommer die uit die bottel uit want vir een of ander rede kan ek net eenvoudig nie sitrus bome laat groei hier by my nie ... en dit nogal in die hart van sitrus wêreld ... jis dit behoort my sleg te laat voel ... maar ek doen nie, koop 'n bottel en kom daar oor.

Dis nou naby middernag en ek het 'n klomp take in my besigheid wat my aandag verg so om die dag einde. Die elektroniese bank stelsels het nie respek vir my koskenades nie en is op 'n streng 24 uur klok. Jy is betyds of te laat en dit maak die verskil tussen steak of maalvleis op die tafel.

Albei potte is op die stoof en die jelliepot is baie water wat nie eintlik sommer kan verkeerd loop in 'n uur nie.

Die konfyt deel is ook baie waterig en ek is redelik seker hulle kan ook maar stadig aangaan sonder skade. Toe nie !

Maroela jellie
So kort voor 1 uur die nag toe is ek weer met volle aandag by die potte. Die jellie begin regtig mooi aankom maar die konfyt het so bietjie te ver gegaan op die bodem. Hoe vêr sou ek eers die volgende oggend uitvind, vir nou fokus ek op die jellie. Ek was aanvanklik baie skepties ... dit was 'n pot met khaki water in ... hoe gaan dit ooit mooi ligrooi jellie word het ek gewonder.


Maroela konfyt
Intussen sit ek maar 'n groot bord in die vrieskas en soos die skryfster in die resep aanbeveel begin ek die jellie toets toe dit helder begin raak in die pot. So by half twee se kant toe is dit reg vir my en ek sit die stoof af. Natuurlik is dit seker nie die regte ding nie maar glo my ... teen hierdie tyd was ek gatvol vir maroelas.



My dag begin so net na 6 in die oggend as die banke hulle eerste betalings sarsie prosesseer en dan moet ek reg sit vir moontlike haakplekke.

Redelik beneuk staan ek in die kombuis en wag vir die ketel om te kook ... ek is regtig nie 'n oggend mens nie en vanoggend is ekstra befoeterd ... ek het nie lekker geslaap nie en die aangebrande pot het by my gespook.

Ek sit albei potte op die laagste vlam en maak my koffie. Ek staan en kyk by die deur uit vir my honde terwyl ek so slurp koffie vat en toe 'n stewige trek aan my Camel. Die blou rook krul lui lui die lug in en my gemoed begin sak ... IT mense loop mos by tradisie op kafienne en nikotien.

Chaka ... my boerboel, loer my net so aan van sy lêplek af in die Lapa ... net soos ek is hy ook nie eintlik 'n oggend ding nie ... hmmm ... hy is eintlik heeldag nie in 'n goeie bui nie ... befoeterd gebore en bedonnerd groot geword ... Oubaas se honne ... hy is mos in elkgeval nie 'n troeteldier nie ... nee, hy is 'n waghond.

Ander dag vertel ek julle hoe hy my amper in die hospitaal in gepluk toe ek hom onderskep het waar hy volstoom oppad was na my tuin ingeneur toe.

Maroela Jellie
Ek moes nou daai mengsels weer warm kry sodat ek dit kan bottel.

So by half sewe gooi ek die jellie in botteltjies en toe kom Poppie in die kombuis in.

"Vir wat lyk jy soos rhenoster met 'n seer horing ?"

Terwille van ons huwelik en die kinders antwoord ek liewer nie en brom net ...

"Koffie asseblief ...."








Maroela jellie en konfyt
Ek was nou besig met die jam ... moet sê, dit proe lekker en my kop werk al klaar oor waar ek dit orals gaan gebruik. Ek is net vies dat ek nie my instinkte gevolg het nie en bietjie speserye bygesit het nie.

So dit was my ondervinding van Maroela jellie en konfyt.








Jammer ek het nie fotos geneem van die gebrande pot nie.

Hier is die link weer na die resepte toe ... Lekker Resepte vir die Jongergeslag

Wees so vriendelik en "Follow" my hier en SHARE dit ook wyd en suid. Ons maak nie geld uit die goed uit nie maar dis baie lekker om te sien dat lesers die inhoud waardeer. O ja en +1 is ook belangrik.

Lekker eet tot ek weer 'n storie skryf.

Lees ook gerus my Briekmerke Blog.

Geen opmerkings nie:

Plaas 'n opmerking

Thank you for your comment. The comments on this blog are moderated and yours should appear soon.

Greetings
Colyn.