Woensdag 11 Junie 2014

Maalvleis - frikadelle met 'n kaas hartjie vir die kosblik

Heerlik en geurig
Hierdie week is ek op die happies wat mans van hou ... Man Kos Happies ... daai klein goedjies wat jy maak en in die yskas hou en as pappie verby loop, maak oop, pop een in die kies en gaan verby.

Meng jou vleis baie goed
Mens kannie by dit verby kom nie ... frikadelle is omtrent altyd 'n wenner en al weet ons dat sommiges wat jy so op die snoep bordjies kry is niks meer as sooibrand bomme nie, eet ons dit maar en hoop elke keer dat jy hierdie keer verkeerd is en dat die ding jou nie in die laatnag gaan kom verwyt nie.

Vannaand gaan ek julle vertel hoe ek myne maak en dis baie lekker. Dis baie belangrik dat jy jou vleis goed meng en jy moet probeer om die balle min of meer dieselfde gewig te hou. As hulle so min of meer dieselfde is dan word hulle ook lekker eweredig gaar.

Ek begin met 1kg maalvleis en ek koop die wat so 10% vet is ... My SPAR merk dit deesdae so en ek verkies dit. Soms meng ek die maalvleis en gebruik 500gr vark en 500gr bees.

Ek spice my maalvleis met bruinsuiker, swart peper, braaivleis speserye, worcester sous en chili flakes.

Meng die vleis baie goed en knyp so teelepel stukkie af en braai dit gou in 'n klein pannetjie. Laat so effe afkoel en toets die smaak. Dis nou nog nie die tyd om sout by te gooi nie. Sit in die yskas.

Uie mengsel
Kap nou uie, rooi soet rissies en pietersielie redelik fyn. Gooi so eetlepel of wat olie in 'n braaipan en sprinkel so bietjie braai speserye in die warm olie. Braai nou die uie mengsel totdat die uie sag is. Skep dit uit die pan uit en laat afkoel tot by kamer temperatuur ... jy wil nie die warm mengsel by jou maalvleis ingooi nie want dit kan ongesond raak.

Kaas hartjie
As die uie mengsel afgekoel is, gooi dit by die maalvleis en meng dit nou baie goed. Ek gooi nou ook 'n  koppie beskuit krummels by die mengsel ... jy kan gewone broodkrummels ingooi as jy nie beskuit krummels het nie.

In muffin pannetjie
Sny nou vir jou 12 blokkies lekker kaas so 1cm by 1cm by 1cm.

Vat nou weer so teelepel stukkie en braai gaar in die pan. Dis nou die finale toets en jy moet nou jou sout reg kry.

Ek gebruik my skaal en weeg so om en by 90gr balle af ... ek druk die vleis plat soos 'n hamburger pattie en sit een stukkie kaas in die middel en vou dit toe. Maak 'n mooi balletjie en sit in a muffin pannetjie. Die mengsel behoort vir jou 12 balletjies te gee.

Reg vir die oond.
Nou verf ek die bokante met 'n soet rissie sous en sit in die oond. 180C vir 20 minute en dan draai ek die temperatuur af na 140 toe vir nog 20 minute.

Haal uit die oond en laat afkoel so in die pan tot by kamer temperatuur. Nou kan jy die frikadelle in die yskas sit.

Heerlike happies vir daai hol kol op die maag en lekker om in 'n kosblik te pak. Ek het dit al gemaak met heelpit mielies in of fyn gekerfde groen boontjies.

Lekker kook tot ek weer 'n storie skryf.

Hier is my Facebook bladsy ... Man Kos ... LIKE hom stukkend as jy wil.

Geen opmerkings nie:

Plaas 'n opmerking

Thank you for your comment. The comments on this blog are moderated and yours should appear soon.

Greetings
Colyn.