Maandag 25 Julie 2016

Maalvleis - Kool Frikkadelle

As daar nou een ding is wat waar is, dan is dit dat sekere geregte 'n mens onwillekeurig laat terugdink aan tye lank gelede. Kool Frikkadelle is een van daardie dinge ... dis iets wat stapelkos in ons huis was toe ek baie jonk was. Soos menige ander Afrikaners van daardie tyd, het ons dit nie breed gehad nie en my ma het wonderwerke in die kombuis verrig om kos op die tafel te sit. Hierdie is 'n Man Kos gereg waarvan meeste vrouens ook sal hou en die manne kan dit vir seker self maak.

Kool Frikkadelle
Kool Frikkadelle was een van die luukshede want vleis was skraps en sy het elke stukkie gerek tot by breekpunt. Soos die jare aangestap het, het die kool frikkadelle minder geword en feitlik heeltemal verdwyn.

Weeg die balle af
Soos die jare verbygegaan het was daar momente waar ek na die gereg verlang het maar my ma is dood en ek het geen idee gehad hoe sy dit gedoen het nie. Toe so tydjie terug sit en kyk ek na 'n Homestead Cooking video en die vrou maak iets soortgelyks, ek gaan nie praat oor wat sy ingesit het nie maar sy het mooi verduidelik hoe jy die koolblare moet hanteer. Wel ek ken my pad om en deur 'n pakkie maalvleis so die koolblare hantering het my kop aan die werk gesit. En toe op kouerige Laeveld middag besluit ek dat dit nou die tyd is vir Kool Frikkadelle. Ek het SPAR toe gery en gaan kool soek vir die taak.
Heel koolkop

Kook die blare
Hier volg die proses nou wat ek gevolg het. Eerstens het ek my maalvleis mengsel gemaak vir die frikkadelle en ek het 'n koppie vol gewone BRAN (Semels) by die 900 gram maalvleis gevoeg. Dit verhoed dat die frikkadel toeslaan soos my ma sou gesê het. Nou hier is stukkie advies, maak nou nie saak hoe jy jou frikkadel mengsel voorberei nie, vat 'n klein pannetjie en braai 'n klein pattie van die maalvleismengsel ... proe mooi ... dis baie beter om dit goed te laat smaak voor jy frikkadelle begin maak. Wees ook maar versigtig met sout want die meeste van die spesery mengsels wat beskikbaar is, is reeds goed sout. Ek sit altyd heel laaste die sout in.

Mooi toegedraai en in die pot
Nou maak ek die frikkadelle en vir my het ek op 150gram balle besluit ... dis 'n goeie porsie. Daar is 'n goeie rede hoekom ek die goed afweeg ... dit verseker dat almal eweredig gaar word.

Terwyl ek die frikkadelle maak laat kook ek solank 'n groot pot water met sout in. Nou maak ek die koolblare mooi los van mekaar af en as die blaar dik stingels het, stel ek voor jy sny dit uit want die dik stingels gaan verhoed dat jy die blaar mooi kan vorm om die frikkadel.

Klaar gaar
Gooi nou die los blare in die kookwater en sit die dekseel op ... jy moet elke minuut toets of die blare al sag word. Moenie dit teveel kook nie ... jy wil net hê dat die blare kan buig sonder om te breek. Sodra dit begin sag word haal die pot van die stoof af.

Lig die blare nou versigtig uit met 'n tang en pak hulle uit op 'n snyplank of in 'n bakplaat. Dit moet uit die kook water uit want anders gaan dit pap word.

Op die bord ... koningskos
Nou begin die pret, vou elke frikkadel mooi toe, dit kan meer as een blaar neem, afhangend van hoe groot jou koolblare is. As hy mooi toegerol is, druk hom versigtig mooi styf, sodoende pers jy ook die oortollige water uit. Pak die frikkadelle in 'n gepaste oondvaste bak.

Maak nou vir jou genoeg stock aan om die frikkadelle so halflyf te bedek. Ek gebruik Ina Paarman se Vegetable Stock en gooi so twee teelepels Bisto by.

Nou sit jy die deksel op en in die oond teen 160C vir 40 minute.

En daar is dit ... heerlike kool frikkadelle ... 'n dis wat jy maar gerus vir die "fancy" gaste ook kan opskep sonder om skaam te voel. Jy kan jou verbeelding op loop sit met die balle wat jy in die koolblare gaan sit ... hoender, vark, bees, skaap ... mengels van vleis en rys, of koring of selfs mieliepap, gekapte ommelet of roereiers ... raak waaghalsig. Dis 'n goeie plan om baie oorskiet nuttig aan te wend.
Kook lekker tot ek weer 'n storie skryf.

Hier is my Facebook Bladsy ... Man Kos ... like hom as jy wil.

Geen opmerkings nie:

Plaas 'n opmerking

Thank you for your comment. The comments on this blog are moderated and yours should appear soon.

Greetings
Colyn.